Томислав Новаковић филозоф

Понедељак | 17. Децембар 2018.

Tomislav Novakovic

Филозофија и филозофија

Трансцендентална и емпиријска уобразиља

Трансцендентална и емпиријска уобразиља

Филозофија и филозофија
Објављено: 17. Јануар 2018.

Суштински продуктивна уобразиље је могућа само кроз метафизичко искуство душе између ума на једној и свег разумско–чулног мноштва на другој страни; као код Платона пут од појединачних опажаја чула (само сенки идеја) и посебних, општих појмова разума (само одсјаја идеја) до умског сећање, препознавања целовитих идеја.

детаљније

Кантово схватање уобразиље

Кантово схватање уобразиље

Филозофија и филозофија
Објављено: 17. Јануар 2018.

Иако Кант покушава да опште и нужне судове природне науке утемељи у јединству две празне форме (чистог разума и чисте чулности), тзв. трансценденталној ("продуктивној") уобразиљи, плодно јединство празне форме и слепе садржине, посредним представљањем, сећањем, замишљањем, свакако омогућава емпиријска (репродуктина) уобразиља!

 


детаљније

Етика и Политика код Платона и Аристотела

Етика и Политика код Платона и Аристотела

Филозофија и филозофија
Објављено: 24. Август 2017.

Платон  идеалну државу утемељује кроз највише добро по себи, супстанцијалну етику а Аристотел   стварну државу, као највише добро (за нас), кроз супстанцијалну политику.

 

детаљније

Критичка историја филозофије

Критичка историја филозофије

Филозофија и филозофија
Објављено: 01. Мај 2017.

"Стручност и објективност" историчара филозофије без властите идеје није академизам него аматеризам. Само ако из још изворније свеобухватне идеје, као куће од темеља до крова, са свим потребним "просторијама" у којима се може духовно пребивати, покаже да дотадашња историја филозофије није ни била довољно академска, јер је прескочила неке суштинске проблеме, или их није решавала на прави начин, потврдиће своју стручност и објективност...

детаљније

О Новаковић Томиславу

Томислав Новаковић јe дипломирао филозофију  на Филозофском факултету у Београду. Живи и ствара u Чачку као самостални филозоф.

више о аутору

Филозофија дана

Ако важи homo homini lupus est, закон за одржањем најјаче јединке, врсте је првостепен.

Ако важи homo homini homo est, воља човека у слободном чину добра стоји испред нужности одржања, а активна праведност се испољава када је то добро угрожено.

У оба случаја морални закон није првостепена суштина човека него нешто изведено.

 

Томислав Новаковић

Видео дана