Томислав Новаковић филозоф

Среда | 26. Јун 2019.

Tomislav Novakovic

Спиноза

Спиноза

Спиноза

Спиноза
Објављено: 07. Новембар 2014.

По Спинози прво мора постојати супстанцијална страна ствари, да би постојале атрибутивна или модусна страна ствари. „Друга“ супстанција је по њему противуречност – негира саму супстанцијалност и сопствену неограниченост. Један Бог  са безброј бесконачних атрибута изједначен је са својим постојањем.

детаљније

Тешкоће Спинозиног утемељења

Тешкоће Спинозиног утемељења

Спиноза
Објављено: 05. Новембар 2014.

Како може наш разум (који је само коначни модус бесконачног атрибута Божијег мишљења)  опажати вечну суштину његовог бесконачног мишљења, а поготову, бесконачно других вечних суштина,  које су суштински различитих и једне од других и од њега као коначног модуха једне бесконачне суштине... Ни једна вечна суштине, па чак ни њихов бесконачни збир, не може се изједначити са вечном супстанцијом, већ њено постојање мора бити надсуштаствено.

детаљније

О Новаковић Томиславу

Томислав Новаковић јe дипломирао филозофију  на Филозофском факултету у Београду. Живи и ствара u Чачку као самостални филозоф.

више о аутору

Филозофија дана

Као што човек нема право да насрне на свој живот, него га брани по основи природног права, тако још више нема право да се одрекне духовне слободе, као суштине своје душе, преда је другом човеку, групи, партији – и остане (суштински) човек!

Многи се одричу политичке слободе, свога права гласа или политичког деловања, али се духовне слободе, као суштинске основе личности, не одричу ни у сну.

Тачније, оно прво право постоји за ово друго.

 

Томислав Новаковић

Видео дана