Томислав Новаковић филозоф

Понедељак | 17. Децембар 2018.

Tomislav Novakovic

Спиноза

Спиноза

Спиноза

Спиноза
Објављено: 07. Новембар 2014.

По Спинози прво мора постојати супстанцијална страна ствари, да би постојале атрибутивна или модусна страна ствари. „Друга“ супстанција је по њему противуречност – негира саму супстанцијалност и сопствену неограниченост. Један Бог  са безброј бесконачних атрибута изједначен је са својим постојањем.

детаљније

Тешкоће Спинозиног утемељења

Тешкоће Спинозиног утемељења

Спиноза
Објављено: 05. Новембар 2014.

Како може наш разум (који је само коначни модус бесконачног атрибута Божијег мишљења)  опажати вечну суштину његовог бесконачног мишљења, а поготову, бесконачно других вечних суштина,  које су суштински различитих и једне од других и од њега као коначног модуха једне бесконачне суштине... Ни једна вечна суштине, па чак ни њихов бесконачни збир, не може се изједначити са вечном супстанцијом, већ њено постојање мора бити надсуштаствено.

детаљније

О Новаковић Томиславу

Томислав Новаковић јe дипломирао филозофију  на Филозофском факултету у Београду. Живи и ствара u Чачку као самостални филозоф.

више о аутору

Филозофија дана

Ако важи homo homini lupus est, закон за одржањем најјаче јединке, врсте је првостепен.

Ако важи homo homini homo est, воља човека у слободном чину добра стоји испред нужности одржања, а активна праведност се испољава када је то добро угрожено.

У оба случаја морални закон није првостепена суштина човека него нешто изведено.

 

Томислав Новаковић

Видео дана