Томислав Новаковић филозоф

Понедељак | 19. Октобар 2020.

Tomislav Novakovic

Избор

Благодарје: Мудрост која нам је потребна

Благодарје: Мудрост која нам је потребна

Избор
Објављено: 19. Август 2020.

Око без љубави није право лице ни разум без срца властито ја. Само кад воли и говори истину човек излази из граница својих очију, свога разума и види другог човека, другу личност. Истина је мирис, вечни духовни свештеник који буди, узбуђује срце, душу, тело, освећује за укус љубави, а љубав онај вечни цар у чистом срцу из царства небеског, Бог сам...

детаљније

Недоследности у утемељењу Платонове Државе

Недоследности у утемељењу Платонове Државе

Избор
Објављено: 09. Мај 2019.

Као што идеја добра утемељује све идеје и свака идеја своје копије у појмовима разума, или сенке у опажајима чула и нагонима тела, тако и вечна идеја својине и вечна идеја сродства све своје копије у појмовима разума и све своје сенке у опажајима чула и нагонима тела...

детаљније

Етимологија и метафизика језика

Етимологија и метафизика језика

Избор
Објављено: 01. Април 2018.

Значење сваке и најмање речи увек претпоставља значење неке старије речи, а ово даље неке још старије, а  све речи, реченице,уопште, свака фонолошка, морфолошка, синтаксичка граматичка... структура живу говорну свест на крају неког најстаријег језика, у коме се мора знати све, да би се знало било шта...

детаљније

Слобода језичког духа Валтера Бенјамина

Слобода језичког духа Валтера Бенјамина

Избор
Објављено: 31. Март 2018.

По Валтеру Бенјамиму, са првобитним "грехом језичког духа" Адамов говор је изгубио везу именовања и сазнања са Божијом стварајућом речи, с којом је исказивао суштину ствари са плодом познања добра и зла потонуо у неодређене односе између ствари...  Међутим, суштински "грех језичког духа"  се не може никако приписати Адаму него нечистом духу, који је "лажа и отац лажи и крвник људски од почетка" управо зато што првостепеним "грехом језичког духа" злим речима, лажним духом хули на име Божијe, најсветије лице Духа Светог, због чега и заслужује паклени суд.

 

детаљније

О Новаковић Томиславу

Томислав Новаковић јe дипломирао филозофију  на Филозофском факултету у Београду. Живи и ствара у Чачку као самостални филозоф.

више о аутору

Филозофија дана

Ако садашње изводимо из прошлог, сложено из једноставног, живо из неживог и тврдимо да ће се из најједноставнијег "самог по себи неживог" развити на крају толико савршено живо, да ће из једноставног неживог стварати свако сложено живо, зашто такво савршено живо не би могло постојати од почетка?

Ако најсложеније, најразвијеније живо нужно на крају достиже стварајућу вољу, онда стварајућа воља вечно живе савршене организације (пре сваке прошле, садашње, будуће једноставне неживе и сложене живе организације) постоји са сваке стране, краја са још већом нужношћу од почетка.

 

Томислав Новаковић

Видео дана