Томислав Новаковић филозоф

Понедељак | 17. Децембар 2018.

Tomislav Novakovic

Наука и религија

Природна и друштвена наука

Природна и друштвена наука

Наука и религија
Објављено: 16. Март 2017.

Иако на први поглед изгледа да се само из једноставних разлика неживог може објаснити сложено живо, а тачно  је сасвим супротно: без без сложених (чулних, разумских, умских, вољних) супстанцијалних разлика живог не само да није могуће разликовање једноставног, неживог, него без човека (живог света) нема смисла разлика милионске температуре унутар звезде од апсолутне нуле празног простора, или било које једне од друге ствари, него и било чега од ничег!

детаљније

Зашто је нешто а не ништа?

Зашто је нешто а не ништа?

Наука и религија
Објављено: 17. Новембар 2014.

Када не би имало човека (свесног живота), каквог би имало смисла да ли је нешто милионска температура звезде, хладна планета, или скоро апсолутна нула празног простора, да јесте а не није, да се било које нешто разликује од  другог нечег или све од ничег

детаљније

 Kвадратурa круга у чистој вољи и једној слободној властитости

Kвадратурa круга у чистој вољи и једној слободној властитости

Наука и религија
Објављено: 09. Новембар 2014.

Ко што окрет дужи води криво у правилно  криво, тако а чиста воља  све криве мисли, речи, одлуке, дела у исправно, право...

 

 

детаљније

Апорије еволуционизма

Апорије еволуционизма

Наука и религија
Објављено: 04. Новембар 2014.

Ако начело борбе за опстанак  сваке јединке, врсте подразумева у организацији ћелије, органа, организма старије начело сви за једног, један за све, очигледно да је хиперморално, хиперсоцијално начело у живом првостепено, а  начело борбе за опстанак најјаче јединке, врсте  изведено и другостепено.

детаљније

О Новаковић Томиславу

Томислав Новаковић јe дипломирао филозофију  на Филозофском факултету у Београду. Живи и ствара u Чачку као самостални филозоф.

више о аутору

Филозофија дана

Ако важи homo homini lupus est, закон за одржањем најјаче јединке, врсте је првостепен.

Ако важи homo homini homo est, воља човека у слободном чину добра стоји испред нужности одржања, а активна праведност се испољава када је то добро угрожено.

У оба случаја морални закон није првостепена суштина човека него нешто изведено.

 

Томислав Новаковић

Видео дана