Томислав Новаковић филозоф

Уторак | 25. Јул 2017.

Tomislav Novakovic

Проблемска историја филозофије

Критичка историја филозофије

Критичка историја филозофије

Проблемска историја филозофије
Објављено: 01. Мај 2017.

"Објективно" становиште историчара филозофије, који није и сам филозоф, није никакво академско становиште, него аматеризам. Само логички доследна властита филозофија, као кућа од темеља до крова, са свим потребним "просторијама" у којима се може духовно пребивати, потврђује академизам и објективност. Зато је свака таква филозофија је и критичка историја филозофије, јер у дијалогу са свом дотадашњом филозофијом (од грчке на њеном почетку, до немачке на њеном крају), доказује да она није била довољно академска, јер је запоставила неке суштинске проблеме,  или их није решавала на прави начин.

детаљније

Аристотелово учење о Богу

Аристотелово учење о Богу

Проблемска историја филозофије
Објављено: 08. Април 2017.

Свако конкретно једно и свако конкретно биће, за своје обличје, сврху, кретање од могућности ка стварности, пре једног по себи, или бића по себи, тражи најстарије јединство по себи – Божије мишљења о самом мишљењу,  као савршени облик свих облика,  сврху свих сврха, најнужнију духовну стварност у основи сваке могуће могућности, као покретача свих кретања – једно са савршеном делатношћу, вечним делом.

детаљније

Мета (етика, естетика, политика...) и аналитичка метафизика

Мета (етика, естетика, политика...) и аналитичка метафизика

Проблемска историја филозофије
Објављено: 24. Март 2017.

Без обзира, колико економске, политичке, културне, религиозне... друштвено-историјске околности утичу на развој човека или народа и све начине човековог понашања или друштвеног организовања, свака аналитичка, индуктивна основа психологије или социологије... мора претпоставити синтетичку, дедуктивну личност човека и надсазнајни, надопажајни дух народа који се не могу извести из тих спољашњег узрока...

 

детаљније

О бесконачности и коначности

О бесконачности и коначности

Проблемска историја филозофије
Објављено: 14. Април 2015.

Човек хоће у царство небеско... Али  да ли воли Бога свим срцем својим, свом душом својом, свим умом својим, свом снагом својом и ближњега својега као самога себе? Царска трпеза се не спрема за двоје, троје, него да једе и пије њих колико хоћеш, и остане колико хоћеш...Има ли у себи безмерје вере, милости, стрпљења,  мудрости... да  као цар вечни прима и даје богатство љубави од Бога у највишој лепоти, истини, добру ...

 

детаљније

О Новаковић Томиславу

Томислав Новаковић јe дипломирао филозофију  на Филозофском факултету у Београду. Живи и ствара u Чачку као самостални филозоф.

више о аутору

Филозофија дана

Kао што различити или супротни појмови, опажаји не утемељују нашу властитост, него, сасвим обрнуто, старија властитост све различите или супротне појмове, опажаје саставља у целовито знање, искуство, тако ни различите или супротне жеље не утемељују старију личност, већ слободна личност селектује све различите, супротне жеље.

 

Томислав Новаковић

Видео дана