Томислав Новаковић филозоф

Уторак | 24. Новембар 2020.

Tomislav Novakovic

Спиноза

Спиноза

Спиноза

Спиноза
Објављено: 07. Новембар 2014.

По Спинози прво мора постојати супстанцијална страна ствари, да би постојале атрибутивна или модусна страна ствари. „Друга“ супстанција је по њему противуречност – негира саму супстанцијалност и сопствену неограниченост. Један Бог  са безброј бесконачних атрибута изједначен је са својим постојањем.

детаљније

Тешкоће Спинозиног утемељења

Тешкоће Спинозиног утемељења

Спиноза
Објављено: 05. Новембар 2014.

Како може наш разум (који је само коначни модус бесконачног атрибута Божијег мишљења)  опажати вечну суштину његовог бесконачног мишљења, а поготову, бесконачно других вечних суштина,  које су суштински различитих и једне од других и од њега као коначног модуха једне бесконачне суштине... Ни једна вечна суштине, па чак ни њихов бесконачни збир, не може се изједначити са вечном супстанцијом, већ њено постојање мора бити надсуштаствено.

детаљније

О Новаковић Томиславу

Томислав Новаковић јe дипломирао филозофију  на Филозофском факултету у Београду. Живи и ствара у Чачку као самостални филозоф.

више о аутору

Филозофија дана

По речи Христовој, царству небеском је најближе дете које се игра.

Игра се суштински, више него сваки човек по чистој љубави, не узноси се, опрашта...

Само просто опраштање срца шири душу у духовно пространство чисте радости, игре, а оно што човек зове “игром“, често је далеко од те радости.

Тај повратак детету, значи да човек не сматра да је пред Богом зрео, прав, него заувек дете које чисте мисли, осећаје предаје са поверењем вечном родитељу – Богу.

Све су Божије заповести дате за најузвишенију игру љубави из вечног живота и нарушавањем тих правила та духовна радост се губи.

 

Томислав Новаковић

Видео дана