Aporije evolucionizma
Nauka i religija
Objavljeno: 04. Novembar 2014.Ako načelo borbe za opstanak svake jedinke, vrste podrazumeva u organizaciji ćelije, organa, organizma starije načelo svi za jednog, jedan za sve, očigledno da je hipermoralno, hipersocijalno načelo u živom prvostepeno, a načelo borbe za opstanak najjače jedinke, vrste izvedeno i drugostepeno.
[...]Liberalizam i konzervativizam
Filozofija politike
Objavljeno: 06. Novembar 2014.Osnovni credo liberalizma je da samo sloboda pojedinca utemeljuje slobodu države. Svaki slobodan čovek je istovremeno vladar i podanik koji u neposrednoj skupštini odlučuje i učestvuje u vlasti. Osnovni credo konzervativizma da samo sloboda države omogućava slobodu pojedinca. Društvo je kao organizam, čiji su delovi svojim funkcijama potčinjeni interesu celine.
[...]Izabrane misli
Realni misticizam
Objavljeno: 05. Februar 2016.Ako imaš (svoje) ime, prezime, porodicu, državu, imovinu, zanimanje… zašto da nemaš i svoje misli, vlastiti duh?
Kao što ne može drugi da jede i pije za tebe, ne može ni da misli i odlučuje za tebe.
[...]Da li Fihteovo Učenje o nauci suštinski praktično
Filozofija i filozofija
Objavljeno: 16. April 2015.O Novaković Tomislavu
Tomislav Novaković je diplomirao filozofiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Živi i stvara u Čačku kao samostalni filozof.
Filozofija dana
Prirodna nauka koristi logiku kada opštim i nužnim zakonima objašnjava red, poredak sveta, a bilo kakav kosmički um, logos, za celovito jedinstvo materije–energije, po definiciji „objektivne“ nauke, isključuje već na početku!
Bez obzira što ne prihvata nikakav prauzrok izvan same prirode, da bi nauka uopšte bila nauka, ona neki neki jedinstveni logos mikro-makro sveta mora predočiti.
Ne radi se samo o tome da se našem objašnjavanju sveta ima pravo prigovoriti da je "antropocentrično", nego da li se bez neke (bilo kakve) jedinstvene logike za svu materiju–energiju–prostor–vreme–brzinu, sve oblike makro, mikro sveta, uopšte nešto suštinski objašnjava!
Ako čovek (bilo koji živi stvor) ima (neku) „glavu“, zašto je ne bi imala i sva mikro-makrokosmička priroda u svakom svom delu, kao stvarajuće znanje po kome svaka stvar ili biće jeste to što jeste.
Tomislav Novaković