Томислав Новаковић филозоф

Недеља | 05. Јул 2020.

Tomislav Novakovic

Аналитичка метафизика

Привид немачког идеализма

Привид немачког идеализма

Аналитичка метафизика
Објављено: 19. Новембар 2014.

Са првостепеним условима спољашњег искуства, Кант трансцендентално своди на емпиричко, спонтанитет мишљења на рецептивитет опажања...Шелинг, са субјективно–објективним тоталитетом дух на природу... а Хегел са фиктивним отуђењем духа у другобивствену природу апсолутну идеју, као вечну суштину Бога (пре све природе или историје), на суштину просторно-временске природе или историје...

 

детаљније

Зашто је нешто а не ништа?

Зашто је нешто а не ништа?

Аналитичка метафизика
Објављено: 17. Новембар 2014.

Када не би имало човека (свесног живота), каквог би имало смисла да ли је нешто милионска температура звезде, хладна планета, или скоро апсолутна нула празног простора, да јесте а не није, да се било које нешто разликује од  другог нечег или све од ничег

детаљније

Чиста воља у Кантовој критици чистог ума/Начела практичне логике – предавање на Коларцу 31. маја 2011. Год.

Чиста воља у Кантовој критици чистог ума/Начела практичне логике – предавање на Коларцу 31. маја 2011. Год.

Аналитичка метафизика
Објављено: 17. Новембар 2014.

Није суштина "чисте субјективности" да  опште и нужно (обезвољено и обезличено) "Ја мислим" појавним окретом сазнајно-теоријског ума сједињује празне форме–слепе садржаје у оквиру могућег искуства, већ да чиста воља и једна слободна властитост суштинским окретом чисте: мисли, речи, одлуке и дела утемељује не само све наше слободно одлучивање, деловање практично-моралног ума него и сву: логичност логике, сазнатљивост сазнања и истинитост истине општег и нужног теоријског ума!

 

детаљније

Постојање и властитост

Постојање и властитост

Аналитичка метафизика
Објављено: 16. Новембар 2014.

Само једна иста властитост (што остаје иста у промени,  стаје, стоји), утемељује иза саме себе самоизвесну постојаност постојања, а тзв. "трансцендентална  свест о себи, самосвест"  и "праосновно" Ја мислим нема ту самоизвесност, већ  унутрашњи опажај своди на спољашњи опажај!

детаљније

О Новаковић Томиславу

Томислав Новаковић јe дипломирао филозофију  на Филозофском факултету у Београду. Живи и ствара у Чачку као самостални филозоф.

више о аутору

Филозофија дана

Однос етикe и политике је као однос душе и тела.

Само праведни људи у (микросвету) могу утемељити правну државу (у макросвету).

Ако човек "не воли ближње" с којима живи  ("које види"), како може волети државу ("Бога кога не види")?

 

Томислав Новаковић

Видео дана