Analitička metafizika
Bog i dijalektička logika
Analitička metafizika
Objavljeno: 21. Novembar 2014.Hegel tvrdi da svojom Naukom logike iz apsolutnog pojma o pojmu izlaže večnu suštinu Boga, a, zapravo, sa postavkom sveta prirode, istorije kao ospoljenog duha radi sasvim suprotno: iz pojavnog bića, i njegove dalje suštine, suštinom svih tih suština na kraju, izvodi apsolutni pojam kao večnu suštinu Boga! To jest, ne dedukuje čiste logičke forme pojma (apsolutne ideje kao večne suštine Boga) sav sadržaj (stvorene) prirode, istorije, nego iz pojavnog sadržaja prirode, istorije indukuje čistu logičku formu pojma (apsolutnu ideju kao kao večnu suštinu Boga)!
detaljnije
Privid nemačkog idealizma
Analitička metafizika
Objavljeno: 19. Novembar 2014.Sa prvostepenim uslovima spoljašnjeg iskustva, Kant transcendentalno svodi na empiričko, spontanitet mišljenja na receptivitet opažanja...Šeling, sa subjektivno–objektivnim totalitetom duh na prirodu... a Hegel sa fiktivnim otuđenjem duha u drugobivstvenu prirodu apsolutnu ideju, kao večnu suštinu Boga (pre sve prirode ili istorije), na suštinu prostorno-vremenske prirode ili istorije...
detaljnije
Zašto je nešto a ne ništa?
Analitička metafizika
Objavljeno: 17. Novembar 2014.Kada ne bi imalo čoveka (svesnog života), kakvog bi imalo smisla da li je nešto milionska temperatura zvezde, hladna planeta, ili skoro apsolutna nula praznog prostora, da jeste a ne nije, da se bilo koje nešto razlikuje od drugog nečeg ili sve od ničeg
detaljnijeČista volja u Kantovoj kritici čistog uma/Načela praktične logike – predavanje na Kolarcu 31. maja 2011. God.
Analitička metafizika
Objavljeno: 17. Novembar 2014.Nije suština čiste subjektivnosti pre svake objektivnosti u pojavnom okretu teorijskog uma, koji u čistom "Ja mislim" sjedinjuje prazne forme: čula, razuma, uma i slepe sadržaje, utemeljujući tako sve naše saznanja u okviru mogućeg iskustva, već u suštinskom okretu čiste volje praktično-moralnog uma, koja u slobodnoj vlastitosti ne utemeljuje samo naše slobodno odlučivanje, delovanje praktično-moralnog uma nego i čisto "Ja mislim " i svaku: logičnost logike, saznatljivost saznanja i opštu i nužnu istinitost istine teorijskog uma!
detaljnije
O Novaković Tomislavu
Tomislav Novaković je diplomirao filozofiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Živi i stvara u Čačku kao samostalni filozof.
Filozofija dana
Prirodna nauka koristi logiku kada opštim i nužnim zakonima objašnjava red, poredak sveta, a bilo kakav kosmički um, logos, za celovito jedinstvo materije–energije, po definiciji „objektivne“ nauke, isključuje već na početku!
Bez obzira što ne prihvata nikakav prauzrok izvan same prirode, da bi nauka uopšte bila nauka, ona neki neki jedinstveni logos mikro-makro sveta mora predočiti.
Ne radi se samo o tome da se našem objašnjavanju sveta ima pravo prigovoriti da je "antropocentrično", nego da li se bez neke (bilo kakve) jedinstvene logike za svu materiju–energiju–prostor–vreme–brzinu, sve oblike makro, mikro sveta, uopšte nešto suštinski objašnjava!
Ako čovek (bilo koji živi stvor) ima (neku) „glavu“, zašto je ne bi imala i sva mikro-makrokosmička priroda u svakom svom delu, kao stvarajuće znanje po kome svaka stvar ili biće jeste to što jeste.
Tomislav Novaković