Томислав Новаковић филозоф

Недеља | 05. Јул 2020.

Tomislav Novakovic

Кант

Сазнање је искуство надсазнајног субјекта искуства

Сазнање је искуство надсазнајног субјекта искуства

Кант
Објављено: 20. Новембар 2014.

Тврдња да је наше сазнање дато у оквирима могућег искуства не износи суштину тог ограничења, него тек када се јасно каже да зато што сазнање може бити само искуство надсазнајног власника искуства, оно је другостепено, ограничено.

детаљније

Чиста воља у Кантовој критици чистог ума/Начела практичне логике – предавање на Коларцу 31. маја 2011. Год.

Чиста воља у Кантовој критици чистог ума/Начела практичне логике – предавање на Коларцу 31. маја 2011. Год.

Кант
Објављено: 17. Новембар 2014.

Није суштина "чисте субјективности" да  опште и нужно (обезвољено и обезличено) "Ја мислим" појавним окретом сазнајно-теоријског ума сједињује празне форме–слепе садржаје у оквиру могућег искуства, већ да чиста воља и једна слободна властитост суштинским окретом чисте: мисли, речи, одлуке и дела утемељује не само све наше слободно одлучивање, деловање практично-моралног ума него и сву: логичност логике, сазнатљивост сазнања и истинитост истине општег и нужног теоријског ума!

 

детаљније

Морал и добро

Морал и добро

Кант
Објављено: 16. Новембар 2014.

Неко је моралан  што хоће да буде добар (као што неко други неће), а не што по некој „мора,“ „треба“ основи... Кантов покушај да Бога сведе на морал, а слободу на морални закон који подражава општу и нужну природу води индиректно у атеизам и интересни, политички морал.

детаљније

Привид трансцендентализма

Привид трансцендентализма

Кант
Објављено: 09. Новембар 2014.

Иако Кантов трансцендентализам покушава да докаже да се све спољашње управља према унутрашњем, слепи садржаји према празним формама, највиши став његове трансценденталне аналитике „услови могућности искуства уопште су у исто време и услови могућности предмета искуства“  доказује супротно: да се унутрашње управља према спољашњем, празне априорне форме према слепој садржини!

 

 

детаљније

О Новаковић Томиславу

Томислав Новаковић јe дипломирао филозофију  на Филозофском факултету у Београду. Живи и ствара у Чачку као самостални филозоф.

више о аутору

Филозофија дана

Однос етикe и политике је као однос душе и тела.

Само праведни људи у (микросвету) могу утемељити правну државу (у макросвету).

Ако човек "не воли ближње" с којима живи  ("које види"), како може волети државу ("Бога кога не види")?

 

Томислав Новаковић

Видео дана