Томислав Новаковић филозоф

Недеља | 05. Јул 2020.

Tomislav Novakovic

Филозофија и религија

Позитивна и негативна теологија

Позитивна и негативна теологија

Филозофија и религија
Објављено: 17. Април 2015.

Основа апсолутног да је прва заповест: „Ја сам Господ Бог твој“, а основа апсолутног не  прво друга заповест: „Не прави себи идола нити каква лика“  немој им се клањати нити им служити“; п а онда и свако не осталих заповести, за највише да, давање из Божијег безмерја... У Новом Завету, за  благослов вечног живота није довољно да човек поштује Бога,  не лаже и не чини, зло, него да свим срцем, свом душом, свим умом, свом снагом воли Богу и воли  ближњег,  говори истину и чини добро...

 

детаљније

Бог и дијалектичка логика

Бог и дијалектичка логика

Филозофија и религија
Објављено: 21. Новембар 2014.

Хегел тврди да својом Науком логике из апсолутног појма  о појму излаже вечну суштину Бога, а, заправо, са поставком света природе, историје као оспољеног духа ради сасвим супротно: из појавног бића, и његове даље суштине, суштином свих тих суштина на крају, изводи апсолутни појам као вечну суштину Бога! То јест, не дедукује чисте логичке форме појма (апсолутне идеје као вечне суштине Бога) сав садржај (створене) природе, историје, него из појавног садржаја природе, историје индукује чисту логичку форму појма (апсолутну идеју као као вечну суштину Бога)!

 

детаљније

Феноменологија и теологија

Феноменологија и теологија

Филозофија и религија
Објављено: 16. Новембар 2014.

Хајдегер каже да човек не треба да тежи вечној, трансцендентној егзистенцији, већ да по (јединој могућој) метафизици коначности најконкретнију просторно-времениту егзистенцију, прихвати као властиту есенцију. Иако  пре сваког  бивствовања претпоставља старије ништа, то ништа није за њега  основа Божијег стварања, већ бездан властите слободе, која свако шта (је) бивствовање, осмишљава из најконачнијег зашто  тубивствовања. 

детаљније

О Кантовој и Шелинговој критици онтолошког доказа

О Кантовој и Шелинговој критици онтолошког доказа

Филозофија и религија
Објављено: 09. Новембар 2014.

Иако Кант тврди да се  тек из спољашњег опажаја разликују “стварни од замишљених талира“, он слично Декарту, већ из праосновног Ја мислим, независно од опaжаја,  некритички подразумева Ја постојим!...Када Шелинг тврди да се Бог и нужно егзистирајуће биће не могу изједначити он уопште не каже шта подразумева под нужно егзистирајућим бићем. Он је , свакако, дужан да покаже на чему (логички или онтолошки) утемељује ту (своју) "нужност",  коју одриче Богу...!

детаљније

О Новаковић Томиславу

Томислав Новаковић јe дипломирао филозофију  на Филозофском факултету у Београду. Живи и ствара у Чачку као самостални филозоф.

више о аутору

Филозофија дана

Однос етикe и политике је као однос душе и тела.

Само праведни људи у (микросвету) могу утемељити правну државу (у макросвету).

Ако човек "не воли ближње" с којима живи  ("које види"), како може волети државу ("Бога кога не види")?

 

Томислав Новаковић

Видео дана