Томислав Новаковић филозоф

Субота | 27. Април 2024.

Tomislav Novakovic

Метафизика језика

Метафизика језика

Метафизика језика

Метафизика језика
Објављено: 21. Новембар 2014.

Пре Ја мислим и закона, категорија логике стоји једна иста властитост и Ја говорим, старије категорије језика; пре сваког имена, појма, име само по себи. Ја је, говорно Ја и свест, говорна свест. Значење и најмање речи тражи живу говорна свест и целовиту метафизику језика...

детаљније

О просветљујућем доживљају

О просветљујућем доживљају

Метафизика језика
Објављено: 09. Новембар 2014.

Искусити, кушати, окушати наглашава да човек много пре кроз физичко-духовну једноћу, надумно  укусно  јестивост достиже неподељено јестаство спољашњег, унутрашњег света, него кроз појмовно знање...


детаљније

Метафизика српског језика

Метафизика српског језика

Метафизика језика
Објављено: 08. Новембар 2014.

Иако су слова А и Е први самогласници, у српском језику ни једна реч не почиње са тим словима, већ у најбитнијим речима: Ја, Јесам, Јести, Јесте,  Језик, Језгро, Јако, Јасно, Јавно, Јаје,  Једе, Је.е, Једнако, Једно, Један...увек стоји Ј испред А и Е.


 

детаљније

Свето име, света реч

Свето име, света реч

Метафизика језика
Објављено: 07. Новембар 2014.

Човек има прво духовно име и њега све духовно имање... Тајна речи је тајна имена, а тајна имена свето име, име само по себи... Звање духом светог имена је суштинско звање (и знање) човека...

детаљније

О Новаковић Томиславу

Томислав Новаковић јe дипломирао филозофију  на Филозофском факултету у Београду. Живи и ствара у Чачку као самостални филозоф.

више о аутору

Филозофија дана

Природна наука користи логику када општим и нужним законима објашњава ред, поредак света, а било какав космички ум, логос, за целовито јединство материје–енергије, по дефиницији „објективне“ науке, искључује већ на почетку!

Без обзира што не прихвата никакав праузрок изван саме природе, да би наука уопште била наука, она неки неки јединствени логос микро-макро света мора предочити.

Не ради се само о томе да се нашем објашњавању света има право приговорити да је "антропоцентрично", него да ли се без неке (било какве) јединствене логике за сву материју–енергију–простор–време–брзину, све облике макро, микро света, уопште нешто суштински  објашњава!

Ако човек (било који живи створ) има (неку) „главу“, зашто је не би имала и сва микро-макрокосмичка природа у сваком свом делу, као стварајуће знање по коме свака ствар или биће јесте то што јесте.

 

 Томислав Новаковић

Видео дана