Realni misticizam
Blagodarje: Mudrost koja nam je potrebna
Realni misticizam
Objavljeno: 19. Avgust 2020.Samo kad voli i govori istinu čovek izlazi iz granica svojih očiju, svoga razuma i vidi drugog čoveka, drugu ličnost. Istina je miris, večni duhovni sveštenik koji budi, uzbuđuje srce, dušu, telo, osvećuje za ukus ljubavi, a ljubav onaj večni car u čistom srcu iz carstva nebeskog, Bog sam...
detaljnijeSloboda jezičkog duha Valtera Benjamina
Realni misticizam
Objavljeno: 31. Mart 2018.Po Valteru Benjamimu, sa prvobitnim "grehom jezičkog duha" Adamov govor je izgubio vezu imenovanja i saznanja sa Božijom stvarajućom reči, s kojom je iskazivao suštinu stvari sa plodom poznanja dobra i zla potonuo u neodređene odnose između stvari... Međutim, suštinski "greh jezičkog duha" se ne može nikako pripisati Adamu nego nečistom duhu, koji je "laža i otac laži i krvnik ljudski od početka" i koji prvostepenim "grehom jezičkog duha" zlim rečima, lažnim duhom huli na ime Božije, najsvetije lice Duha Svetog, zbog čega i zaslužuje pakleni sud.
detaljnije
O duhovnoj borbi
Realni misticizam
Objavljeno: 16. Mart 2017.Opasniji je u srcu lukavi jezik laži, zla, nego otrovni zub mržnje. Otrovni zub truje telo, a zla misao, reč duh čoveka i naroda... Odbacivanje laži, zla ne samo da ne smanjuje svet, nego ga slobodnim činom istine, dobra povećava ka duhovnom bezmerju.
detaljnije
Metafizika polnosti, roda
Realni misticizam
Objavljeno: 16. Mart 2017.Sa jedne strane brak isključuje krvno srodstvo, sa druge, utemeljuje svaki rod. Kada se muž i žena zavetuju pred Bogom za zajednicu novog roda ta čista volje ne sastavlja samo sve razlike oba pola u jednom telu, nego kroz starije duhovno srodstvo od Boga i sve razlike sa drugim ljudima u jednom duhu.
detaljnijeO Novaković Tomislavu
Tomislav Novaković je diplomirao filozofiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Živi i stvara u Čačku kao samostalni filozof.
Filozofija dana
Prirodna nauka koristi logiku kada opštim i nužnim zakonima objašnjava red, poredak sveta, a bilo kakav kosmički um, logos, za celovito jedinstvo materije–energije, po definiciji „objektivne“ nauke, isključuje već na početku!
Bez obzira što ne prihvata nikakav prauzrok izvan same prirode, da bi nauka uopšte bila nauka, ona neki neki jedinstveni logos mikro-makro sveta mora predočiti.
Ne radi se samo o tome da se našem objašnjavanju sveta ima pravo prigovoriti da je "antropocentrično", nego da li se bez neke (bilo kakve) jedinstvene logike za svu materiju–energiju–prostor–vreme–brzinu, sve oblike makro, mikro sveta, uopšte nešto suštinski objašnjava!
Ako čovek (bilo koji živi stvor) ima (neku) „glavu“, zašto je ne bi imala i sva mikro-makrokosmička priroda u svakom svom delu, kao stvarajuće znanje po kome svaka stvar ili biće jeste to što jeste.
Tomislav Novaković