Томислав Новаковић филозоф

Субота | 11. Јул 2020.

Tomislav Novakovic

Лајбниц

Лајбниц и Хегел

Лајбниц и Хегел

Лајбниц
Објављено: 04. Новембар 2014.

Ако монаде „немају врата ни прозоре“, како представљају било шта изван себе? Лајбниц не каже да су њихове представе самопредставе. Ипак, шта ће Бог представљати изван (самог) себе? Неки други свет, “објективну“ спољашњост? И како уопште постоји било какав један (објективни свет) изван супстанцијалних појединачности монада?

 

детаљније

Лајбниц и Кант

Лајбниц и Кант

Лајбниц
Објављено: 03. Новембар 2014.

Када Лајбниц из највише монаде свих монада утемељује престабилирану хармонију између супстанцијалних монада, он много пре Канта, Фихтеа, Шелинга, Хегела напушта спољашњу, механичку каузалности од ствари ка ствари  и сваку могућу објективност утемељује субјективно. Божија савршена монада свих монада из потпуно јасних и разговетних идеја саглашава све бесконачно мноштво духовних квалитета различитих монада.

детаљније

О Новаковић Томиславу

Томислав Новаковић јe дипломирао филозофију  на Филозофском факултету у Београду. Живи и ствара у Чачку као самостални филозоф.

више о аутору

Филозофија дана

Ако садашње изводимо из прошлог, сложено из једноставног, живо из неживог и тврдимо да ће се из најједноставнијег "самог по себи неживог" развити на крају толико савршено живо, да ће из једноставног неживог стварати свако сложено живо, зашто такво савршено живо не би могло постојати од почетка?

Ако најсложеније, најразвијеније живо нужно на крају достиже стварајућу вољу, онда стварајућа воља вечно живе савршене организације (пре сваке прошле, садашње, будуће једноставне неживе и сложене живе организације) постоји са сваке стране, краја са још већом нужношћу од почетка.

Томислав Новаковић

Видео дана