Praktična filozofija
Jedna slobodna vlastitost
Praktična filozofija
Objavljeno: 09. Novembar 2014.Pitanje: šta je čovek, pretpostavlja da se sa nekim „potpuno poznatim“ ili više poznatim pojmom, bićem može objasniti potpuno “nepoznat“, ili “manje poznat“, pojam "čoveka"?! Opet, koja su to nesumnjiva saznanja, potpuno pouzdane istine, samoočigledne stvari? Postoji li takva znanja, takve stvari?... Pored toga, zaboravlja da je veza subjekta i predikata svim pojmovima, sudovima pojavnog saznanja moguća samo iz jedne sintetički najstarije (Ja=Ja) iste vlastitosti!
detaljnije
Filozofija i politika
Praktična filozofija
Objavljeno: 07. Novembar 2014.Kao što svaki čovek vidi svojim očima, čuju svojim ušima, miriše svojim nosem, jede svojim ustima … dodiruje svojim rukama, oseća svojim srcem, govori svojim jezikom, tako mora i da misli svojom glavom
detaljnijeGeopolitika i filozofija
Praktična filozofija
Objavljeno: 07. Novembar 2014.Kao što se ne može samo iz pojedinačnih opažaja, ili delimičnih sudova dostići celovita ideja, tako se ne može po geostrategijskom položaju jedne države shvatiti duh njenog naroda. Sasvim obrnuto, jedan narod prvo vlastitom filozofijom mora shvatiti ko je, zašto je tu i koju duhovnu, ekonomsku, političku ulogu ima među drugim narodima.
detaljnijePraktično biće čoveka
Praktična filozofija
Objavljeno: 06. Novembar 2014.Suština čiste subjektivnosti pre sve objektivnosti nije da se predmeti (slepi sadržaji) upravljaju prema našim (praznim) saznajnim moćima, nego da samokritična čista volja suštinskog praktično-moralnog uma tek utemeljuje kritičnu osnovu saznajno-teorijskog pojavnog uma!
detaljnije
O Novaković Tomislavu
Tomislav Novaković je diplomirao filozofiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Živi i stvara u Čačku kao samostalni filozof.
Filozofija dana
Prirodna nauka koristi logiku kada opštim i nužnim zakonima objašnjava red, poredak sveta, a bilo kakav kosmički um, logos, za celovito jedinstvo materije–energije, po definiciji „objektivne“ nauke, isključuje već na početku!
Bez obzira što ne prihvata nikakav prauzrok izvan same prirode, da bi nauka uopšte bila nauka, ona neki neki jedinstveni logos mikro-makro sveta mora predočiti.
Ne radi se samo o tome da se našem objašnjavanju sveta ima pravo prigovoriti da je "antropocentrično", nego da li se bez neke (bilo kakve) jedinstvene logike za svu materiju–energiju–prostor–vreme–brzinu, sve oblike makro, mikro sveta, uopšte nešto suštinski objašnjava!
Ako čovek (bilo koji živi stvor) ima (neku) „glavu“, zašto je ne bi imala i sva mikro-makrokosmička priroda u svakom svom delu, kao stvarajuće znanje po kome svaka stvar ili biće jeste to što jeste.
Tomislav Novaković